الأحد، أبريل ١٥، ٢٠٠٧

ازاي تقول لي ما احبهاش

ازاي تقول لي ما احبهاش
و هي بتنور شموعها في قلب ليل اسود و كحل

ازاي تقول لي ما احبهاش
و هي بتطل بشموسها .. و كل ليلة أشوفها فجر

* * *

دا فجر يروي بالأمال
في أرض ملِّت م البوار و الضلمة دهر

دي أرض قلبي اللي انكسر
و عاش في حسرة و ليل و آه مليان بقهر

* * *

ازاي تقول لي ما احبهاش
دي قلب مليان بالمحبة كأنه بحر

دي قلب أبيض كالملاك
ينضح بحب الخير لغيره و كله طُهر

* * *

كان نفسي أقابلك من زمان
نشرب في حب ما ينتهي و كأنه نهر

الروح معاكي و عقلي صار
أسير هواكي و ساب في إيدك قلبي مهر
*********
كتبتها فجر اليوم
******************
د/ عمرو كمال

2 تعليقات:

في ٩:١٣ ص , Blogger حماس يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 
في ٤:٣٠ م , Blogger Dr cool بادّن في مالطا يقول...

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

 

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية